.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نیازآذری: فناوري اطلاعات و ارتباطات زيرساخت توسعه كشور است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري گفت: فناوري اطلاعات و ارتباطات زيرساخت اساسي توسعه كشور است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد واحد ساري، مراسم افتتاح همايش ملي عصر اطلاعات و ارتباطات، كاربردها و راهكارها با حضور جمعي از مسئولان، محققان، پژوهشگران و جمع كثيري از دانشجويان در سالن همايش‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري برگزار شد.

كيومرث نياز آذري، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري و رئيس همايش از عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات، مجازي و دانش يادكرد و گفت: در عصري به سر مي‌بريم كه سرعت قافله دانش و فناوري شگفت‌انگيز است و در هر دو سال دانش بشري دو برابر مي‌شود.

وي كوچك شدن جهان و تحقق دهكده جهاني و از ميان برداشته شدن فاصله‌ها و ارتباطات سريع و آنلاين را از ويژگي‌هاي عصر حاضر خواند و تاكيد كرد: در سايه فناوري‌هاي نو و جديد سرعت انتقال اطلاعات نوشتاري، ديداري و شنيداري بسيار افزايش يافته است و زمينه تعامل و تبادل اطلاعات و انتقال ارزش‌ها، سنت‌ها و فرهنگ‌ها فراهم شده است.

نياز آذري فناوري را زيرساخت اساسي توسعه كشور دانست و بيان داشت: گرايش جامعه به سوي دانش مداري است و توسعه و پيشرفت دانايي محور است و دانايي و آگاهي زيربناي رشد و توسعه است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري همچنين به خدمات ارزشمند فناوري به آموزش و يادگيري اشاره كرد و افزود: فناوري اطلاعات و ارتباطات بهبود كيفيت آموزشي، تدريس و يادگيري را موجب شده است و زمينه دسترسي آسان يادگيرنده به منابع و خدمات آموزشي را فراهم كرده است.

وي تاكيد كرد: فناوري‌هاي نوين زمينه فرصت‌هاي برابر آموزشي و نقش‌آفريني يادگيرندگان و دانشجويان را در فرايند تدريس محقق كرده است.

در اين همايش علمي كه از سوي باشگاه پژوهشگران جوان و دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري برگزار شده در دو روز ۱۲ مقاله علمي به صورت سخنراني و ۳۰ مقاله نيز به صورت پوستر ارائه مي‌شود.

در مراسم اختتاميه همايش ملي عصر اطلاعات و ارتباطات، كاربردها و راهكارها كه صبح امروز برگزار مي‌شود محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام سخنراني خواهند كرد و با اهداي لوح تقدير و هدايايي از صاحبان مقالات برتر تجليل مي‌شود.

عبدالله جاسبي، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي به مناسبت برگزاري همايش ملي عصر اطلاعات و ارتباطات كاربردها و راهكارها كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري برگزار مي‌شود پيامي صادر كرد.

متن كامل اين پيام كه توسط دكتر موتمني، رئيس شوراي پژوهشي منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامي در مراسم افتتاح اين همايش قرائت شد بدين ترتيب است.

اينك كه به لطف و مدد خداوند متعال و با استعانت از الطاف بيكرانه‌ درياي رحمت واسعه‌ خداوندي در سايه‌سار پر مهر يگانه منجي زمان و مكان در تمام قرون و اعصار، دانشگاه آزاد اسلامي توانسته است گام‌هاي رشد و بالندگي را يكي پس از ديگري بردارد و هر روز بهتر از روز گذشته ميزباني صدها هزار دانشجوي طالب علم و دانش را به نحو احسن انجام دهد، مفتخريم كه اعلان كنيم در كنار اين همه سرفرازي و عزت در راه توليد و توسعه‌ علم و معرفت و آگاهي و عقلانيت براي جوانان سربلند ايران اسلامي، اين دانشگاه مولد نهال‌هايي است كه به تدريج شاخ و برگ آن گسترش مي‌يابند و بر تعالي و پيشرفت اين شجره‌ طيبه مي‌افزايند.

باشگاه پژوهشگران جوان نيز نهالي است كه در فعاليت ده‌ساله‌ خويش و با خدمات بي‌شائبه‌ باغبانان بوستان علم و دانش توانسته با جذب تقريباً 13 هزار عضو فعال در سراسر كشور و با فعاليت 260 نفر از استعدادهاي درخشان اين مرز و بوم و با اجرايي كردن هزار و 300 طرح پژوهشي و تحقيقاتي و در دست اجرا داشتن 350 طرح ديگر در كل كشور، بستري باشد براي پويايي در بخش تحقيقات و پژوهش و جذب دانشجويان و دانش‌آموختگان نخبه كه اين امر روز به روز مهم‌تر و جاري‌تر مي‌شود و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامي مي‌افزايد.

عصر ارتباطات و اطلاعات، دوراني‌ است كه ما در آن زندگي مي‌كنيم، دهكده‌ كوچك جهاني با ارتباط اينترنتي و ماهواره‌اي در تمام جهان شكل يافته است، مردم دنيا هر روز بيشتر از روز ديگر به هم نزديك مي‌شوند و همه‌ اينها محقق نمي‌شود مگر با شناخت راهكارهاي درست علمي و اخلاقي و كاربردهاي دقيق و عالمانه.

برگزاري همايش ملي عصر اطلاعات و ارتباطات با تبيين كاربردها و راهكارها توسط دانشگاه آزاد اسلامي ساري كه در مدت كوتاه پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته است، گام بلندي است براي شناخت كاربردها و راهكارهاي ارتباطي و اطلاعاتي، چرا كه امروز منابع اطلاعاتي كلان و كاربرد اين اطلاعات زيربناي توليد علم و توسعه‌ي فني هر جامعه‌اي است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.